2011-07-13 | 09:46:40
Allmänt | Kommentarer 0
Okej, jag antar att jag får be lite om ursäkt för hur fantastiskt lat jag har varit med mitt bloggande. Men här kommer en liten uppdatering om hur läget är just nu! De kommer förmodligen lite mer ingående inlägg om de olika sakerna jag berättar lite sammanfattande om nu :)

Min älskade flickvän har varit här i två veckor, som mer kändes som några få dagar, och tillsammans med henne har jag sett mycket nytt från Kalifornien!

Redan dagen efter hon kom så åkte vi bil in till SF och var på AT&T-park för att kolla på Baseball! Det var San Francisco Giants vs. Minnesota Twins.
Vi Har tagit färjan över bukten över till San Francisco där vi gått längs vattnet till Pier 39 som är en stor turistattraktion. Där fanns en hel del olika små butiken med det ena konstigare än det andra :) Bland annat "Lefty's" med saker bara för vänsterhänta och även "Antiquities", med signerade tavlor innehållande föremål från de stora kändisar som de representerade. Bland annat Michael Jackson och en sjukt häftigt tavla med Queen signerad Freddie Mercury á 3000 dollar!
Vi köpte även custom made amerikanska dollar med andra ansikten på! Jag har en dollarsedel med Eric Cartman :D

Vi spenderade tre hela dagar i staden där den andra blev på en sushi-bar i Chinatown(!), och lite allmän kringvandring. Chinatown var lite av en besvikelse, då det inte kändes så china utan mer som en vanlig stadsdel (fast med en hel del fler asiater såklart). Och den tredje dagen blev det ett riktigt shoppingspree på i Union Square :)
Vi har även varit på Stinson beach! med löljigt kallt vatten pga de kalla vattenströmmarna från Alaska! Och såklart var vi en tur på den berömda Golden Gate-bron! Den var ganska häftig att gå över!

Så nu är man ensam igen och just som idag har Pernilla jag och grabbarna precis kommit hem från en liten stuga ute i Cazadero's skogar bland sjukt höga redwood-träd. En riktigt mysig liten stuga med överflådig amerikansk utsmyckning, med mycket krimskrams och ljus! Det fanns till och med en liten strand vid en flod som flöt genom skogen som jag och grabbarna spenderade några timmar vid. Det genererade en rätt svidande solbränna! Så nu väntar jag på att Jens Naterman ska komma och hälsa på! vilket han tydligen gör den 27de, vilket är tre dagar tidigare än jag trodde, bara kul ju :) Då blir det till att visa honom genom alla saker också :D Med tanke på att priset på vår kära Cola är så lågt lär det bli åtskilliga liter av sådant som kommer införskaffas! Tur man har kyl i sin våning :)
bilder på allting kommer sen! jag har inte haft tid att lägga in några på min nya dator än, så håll ut :)
Alla fantastiska bilder är tagna och redigerade av Jonna :) <3




>> Alla kommentarer granskas före publicering
>> Reklam, elaka, anonyma kommentarer varken läses eller publiceras
>> Ni utan blogg, jag svarar på kommentarerna här!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

  • Ko vad jag saknar dig..
  • Här vare bilder!
  • Fyyy på mig..
  • Garage SALE!!!11
  • Man får inte lov att ta humrar från skogen!
  • Pooldays are coming..
  • Nu börjar det! ^^
  • 2011
    Januari Februari Mars April Maj Juni Juli Augusti September Oktober November December